Menu
Free Pack
Buy Now

Zo word je een Great Place To Work tijdens Covid-19: 4 tips van HelloFresh

door HelloFresh, op 12-11-20 12:14

Geklets bij het koffiezetapparaat, de lekkerste lunch en toffe teamuitjes - een typische dag op het kantoor van HelloFresh. Tot in maart de minister-president iedereen verzocht om zo veel mogelijk thuis te werken . Met uitzondering van de chauffeurs en de medewerkers in de distributiecentra, bleef ook het HelloFresh kantoor sinds maart nagenoeg leeg. Maar als bijna al je medewerkers thuiswerken, hoe zorg je dan voor verbinding? Laat je inspireren door deze vier tips van HelloFresh.
1. Breng het kantoor thuis


Het is belangrijk om iedereen binnen je bedrijf gelukkig en betrokken te houden. Onderdeel daarvan is een comfortabele werkomgeving, op kantoor en vanuit huis, en daarbij is het van belang dat je de juiste spullen hebt. Alle werknemers van HelloFresh krijgen de mogelijkheid om kantoorartikelen thuis bezorgd te krijgen, zoals een bureaustoel, tweede scherm, laptopstandaard of andere hardware, zodat ze met meer comfort en een goede houding kunnen werken. Maar niet alleen een goede houding achter je bureau is belangrijk, ook een gezonde en inspirerende werkomgeving helpt. Zo nu en dan stuurt HelloFresh haar werknemers iets kleins om ze te laten weten dat ze niet alleen zijn en om hun thuiswerkplek op te fleuren. Denk hierbij aan planten, chocolaatjes, thee, handgeschreven kaartjes van het Office team, een drie-gangen ontbijtje tijdens Pasen, en nog veel meer. “Van vijf dagen per week op kantoor, naar vijf dagen per week thuis is een flinke omschakeling, waar iedereen wel aan moest wennen. Daarom is het extra fijn dat we met goede spullen kunnen werken”, zegt Ard-Jan Schinkelshoek, Recruitment & Development Specialist bij HelloFresh. “Ik vind het heerlijk en goed dat HelloFresh ons thuis zo in de watten legt. Door de cadeautjes wordt het kantoor toch een beetje in huis gehaald. Genieten!”

2. Blijf in contact

Een kort gesprekje bij de koffieautomaat is lastig vanuit huis, en HelloFresh heeft gemerkt dat de behoefte aan contact hoog is sinds we met z'n allen veel meer vanuit huis werken. Om dit te vervullen worden er ‘virtuele koffieautomaten’ momenten georganiseerd in alle werknemers hun agenda die zij vrijwillig kunnen bijwonen. Daarnaast zijn er ook virtuele vrijmibo’s, af en toe gepaard met een leuke activiteit zoals een pubquiz en bingo avond waar iedereen een klein prijsje kan winnen. “We hadden de grootste lol met het meedoen en winnen van de Pride Quiz Extravaganza. Mooi en belangrijk dat HelloFresh deze inclusieve initiatieven support en organiseert”, zegt Mara Moberg, manager Talent Acquisition. Ook was er een virtuele Koningsdag markt georganiseerd waar werknemers (zelfgemaakte) spullen verkochten en een DJ een live set kwam spelen.

3. Samen in beweging

Voor de Covid-19 periode organiseerde HelloFresh al veel sportactiviteiten voor haar werknemers, en in de huidige tijd is dit nog belangrijker geworden. De hele dag achter de laptop zitten is fysiek en mentaal een uitdaging en daarom worden een aantal virtuele activiteiten georganiseerd door een personal trainer. Denk aan virtuele bootcamp sessies vanuit je woonkamer, 5 minuten challenges om overdag actief te blijven, energizers, en een wekelijkse dagstart in de vorm van een meditatiesessie of meditatieve lunchwandeling. Iedereen die mee wil doen, sluit aan en doet enthousiast mee, “om de week hebben we een virtuele lunch wandeling onder begeleiding van een mindfullness coach”, zegt Manouk de Bruijne van het HelloFresh Community Team. “Heerlijk om even naar buiten te gaan, te ontspannen en zo weer vol energie verder te kunnen met de dag.”

4. "Make your home a Great Place To Work"

HelloFresh vindt het belangrijk om alle werknemers op de hoogte te houden van gebeurtenissen in het bedrijf om het betrokkenheidsgevoel te versterken. Elke week stuurt Pauwel Wiertsema, de CEO van HelloFresh Benelux, een mail met alle updates omtrent aanpassingen, interessante gebeurtenissen of Covid-19 maatregelen. Daarnaast stuurt het Office team van HelloFresh sinds het begin van de lockdown een wekelijkse nieuwsbrief om iedereen op de hoogte te houden en betrokken te houden. De “Make your home a great place to work” nieuwsbrief geeft iedereen informatie over het kantoor, tips & tricks om het thuiswerken wat fijner te maken, interviews met werknemers om meer te leren over hun dagelijks leven en een wekelijkse team selfie voor plezier en betrokkenheid. “ Met de wekelijkse nieuwsbrief houden we het team op de hoogte van highlights, office ontwikkelingen en collega's die wat te vieren hebben”, zegt Gaby van Brunschot van het Office team. “Het is leuk om te zien dat deze mailing in grote getalen gelezen wordt en soms onderling een gesprek ontstaat naar aanleiding van de inhoud.” Als laatste organiseert HelloFresh ook interessante webinars om betrokkenheid binnen het bedrijf te versterken. Denk bijvoorbeeld aan onderwerpen als de balans vinden tussen werk en privé, en hoe je gefocust kan blijven tijdens Covid-19.

Meer weten over werken bij HelloFresh? Kijk op www.hellofresh.nl/careers

Meer lezen over dit thema?

Deel jouw reactie