Menu
Free Pack
Buy Now

Dear Good Morning

door Wencke Ester-Lorber, op 23-10-20 9:39

De laatste tijd zie ik veel vermoeide koppies in Teams. Eén koppie daarvan is het koppie van mezelf. Los van het feit dat de belichting niet altijd optimaal is. Ik ook niet iedere ochtend weer naar die touche-éclat grijp en die “spice it up filter’ in mijn  Teams- instellingen begint te vervagen, is het natuurlijk ook confronterend om gelijk weer om 08.45 ook vooral jezelf in dat scherm te zien.  

Bij Great Place To Work starten we de dag standaard om 08.45 met een SM-meeting en dat is precies wat je denkt dat het is 😊

Gesprekken over welke mooie organisaties we gaan bellen, hoe onze energie, is, welke hulp we nodig hebben. Vervolgens hupsen we vrolijk in de dagstart. Hoe gaat het, hoe is je energie, welke prio heb je vandaag en aan wie geef je ‘m door.

En dan aan de bak. Cal in, call out. Even koffie halen, aai over de bol van mijn 16 jarige hond. Soms een pakketje ontvangen en tussendoor even lunchen. En dan met de nadruk op ‘even’. Waar je vroeger absoluut geen 6 afspraken per dag kon doen, gaat dat nu met gemak, want ja, geen reistijd. Je zet je schermpje aan en daar ga je. Lekker productief. Zou je denken.

Om terug te komen op dat koppie. Dat werd steeds bleker, rimpels meer zichtbaar en ik ging ook niet meer ‘uit.’ Sporten kwam er niet van, want ’s avonds geen puf en je wil er ook nog een gezellige avond van maken. Met Netflix. Met Eva. Met mn man, mijn kinderen en mijn 16-jarige hond.

Alleen, ik werd wel steeds onrustiger, chagrijniger en minder energiek.

Dat moest dus anders.

Voor diegenen die mij een beetje volgen, of wel eens iets van me hebben gelezen. Michelle Obama is mijn heldin. Daar is ze weer.

En Michelle staat vroeg op, net als Oprah, Barack ( wel zo gezellig met zn 2 ’s ochtends) en Lienke.  Lienke? Lienke is de schrijfster van het boek van Dear Good Morning.  Dear Good Morning is een beetje vergelijkbaar met The Morning Miracle , maar met iets meer Hollandse nuchterheid en dat kan ik als halve belg alleen maar waarderen 😊 . Bottom line : In de ochtend je lijf aanzetten om vervolgens je brein te laten werken.  

Sinds 2 weken is mijn leven anders.

Ik heb meer kleur, meer energie, krijg goede ideeën, ben blijer en wonder bij wonder, die rimpels lijken ook minder diep.

Wat ’s ochtends 1 minuut heel pijnlijk is, blijkt voor de rest van de dag een waar genot. Vanaf nu gaat iedere dag ( behalve op zaterdag en zondag) mijn wekker om 05.55 en dan hups ik naar buiten: soms om intensieve HIT-trainingen te doen en soms om een podcast te luisteren (Wanderlust van Twan Huys…een aanrader) . Ik ben buiten. Ik maak mijn koppie leeg en bruis van de energie. Mijn tip in deze Corona tijd is dan ook : geef je medewerkers de mogelijkheid en stimuleer ze om naar buiten te gaan. Geef zelf het goede voorbeeld. Geef ze die veiligheid. Hoe geef je die veiligheid ? Dat vertelt deze whitepaper je.

Staat je wekker al?

Topics:Psychologische veiligheid

Deel jouw reactie